donderdag vrijdag zatedag 3 t/m 5 augustus 2023

6 augustus 2023 - Bishop, California, Verenigde Staten

FF een miniverslagje van de afgelopen 3 doldwaze, gedenkwaardige dagen.

Eerst over Vegas. De afgelopen dagen zoveel gedachten en bespiegelingen over dit unieke fenomeen gehad.

Als je op de strip loopt en om je heen kijkt is don’t look up gevoel enorm. Wat er hier in 1 minuut aan energie verbruikt en verspild wordt is gewoon niet te bevatten. In een plek waar het 40 graden is loopt en zit iedereen in casino’s die echt, ik overdrijf niet, het aantal vierkante meters van een klein voetbalstadion hebben en allemaal heerlijk koel zijn. Zover je kunt kijken zijn er zalen met massa’s mensen die alleen maar bezig zijn met plat vermaak. Gokken, zuipen en heel heel veel eten.

Elk hotel heeft een mega shopping mall, stadion groot casino dus en amusement in de vorm van sterren als Adele, u2,  Barry Manilow (haha) etc. En dus ieder hotel casino heeft een een soort van thema dat tot in de griezelige Truman Show achtige perfectie is doorgevoerd.

Bijvoorbeeld The Venetian. Het gebouw is prachtig perfect Venetiaans met natuurlijk grachten waar bootjes door heen varen met gondeliers en toeristen. Op de tweede verdieping is echt kilometers lang Venetië gecreëerd compleet met een sunnset lucht. Het lijkt echt alsof je buiten door Venetië loopt. Ongelofelijk hoe ze het voor elkaar krijgen dat je echt midden op een Venetiaans plein staat en daar een violist staat te spelen en je echt kippenvel krijgt. Bizar.

Gisterenavond door Freemont street experience in downtown Vegas gelopen, de oude strip zeg maar. 1 km met zoveel geluid, licht en schreeuwerige mensen, concerten en reclames dat we er alle vier bijna fysiek misselijk van worden. En ik ben toch wat gewend zou je zeggen. Zo moet de hel er ongeveer uitzien en voelen zoals Ziggy het subtiel verwoordde.

Er is dus een plek op de wereld waar je alle rampspoed waarin onze aarde lijkt te verkeren kunt vergeten door gewoon te doen alsof er niks belangrijkers is dan plezier maken. En misschien is dat af en toe ook wel zo.

Maarrrrr… we hebben er zo van genoten met zijn vieren. En dat kwam natuurlijk met name door onze wedding. Na een aantal dagen eerder in een totaal andere setting in het prachtige Bryce Canyon park old skool op de knietjes te zijn gegaan voor As (and she said more than yes), gingen we samen romantisch de eerste ochtend in Las Vegas naar het Marriage License Bureau. Het is van 7.00 tot 00.00 uur geopend en daar moet je een huwelijkslicentie aanvragen/kopen.

We rijden de strip op en staan vast. Ivm met de aanstaande Formule 1 race in oktober geloof ik, hebben zo ongeveer de hele strip opengebroken en afgezet. 2 uur lang rijden we over een stuk van 7 km. Maar we zijn in een goede bui natuurlijk. Aanvragen is een fluitje van een cent en we staan 10 minuten later happy buiten.

Toen de auto geruild op de luchthaven voor een gasoline car zodat die stress er niet meer is voor de laatste dagen. Toen weer terug naar ons hotel midden op de strip, weer 2 uur verder.

Om 20.00 uur stond onze wedding gepland in de Graceland wedding chapel en wat er daar gebeurt overtreft al onze verwachtingen. Omdat verder geen vrienden of familie zijn komen opdagen zitten met we dus met zij’n viertjes in een over de top kitsch kapel setting.

De Elvis van dienst is in topvorm en maakt er een geweldig spektakel van.

En dan zijn we getrouwd, in Vegas! met de kinderen erbij door Elvis. Precies zoals ik het me van te voren had voorgesteld. We sluiten deze echt speciale dag af in een geweldig Italiaans restaurant in Caesar’s palace hebben een heerlijke eerste huwelijksnacht ….met de kinderen erbij. Super romantisch haha.

Onze laatste dag staat in de ochtend in het teken van wie anders dan Elvis. Met Morris op pad om eerst naar het Westgate casino hotel te gaan waar Elvis altijd heeft opgetreden. Allerlei Elvis  gedenktekens natuurlijk en stiekem sneaken we de zaal in waar the Kingheeft opgetreden. . Als Morris op het podium klimt is onze vakantie voor hem volledig geslaagd. Dichter bij zij’n held kan je niet komen.

Daarna nog naar Count’s customs car. Het is inmiddels over de 40 graden en we moeten in de pool anders gaan we dood.

In de avond weer op de strip.Nog af te vinken een rit in een enorme achtbaan die begint in Casino hotel New York New York op de tweede verdieping dan buiten het gebouw een enorme loop maakt om weer terug te keren in de lobby van het hotel.

Het is allemaal niet te beschrijven eigenlijk ondanks het feit dat ik verwoede pogingen doe. Het is wanstaltig en prachtig, leeg maar zo vol en groot, schreeuwerig maar gezellig. Ordinair en high brow  En alles is zo groot en veel. Het is …. Ik stop ermee.

Vandaag ons overigens heel mooie hotel verlaten op weg naar Death Valley. Binnen 20 minuten zijn we al in een prachtige Red rock omgeving.

De auto rit van vandaag is weer zo indrukwekkend.

Als we Death Valley naderen verandert het buiten in een soort maanlandschap. Vreemde kleuren en bijna geen begroeiing. Als we tegen de middag het Visitor Centre bereiken is het inmiddels 49 graden. Nog nooit gevoeld. En ik hoop dat dit niet de toekomstige temperatuur voor onze kinderen is.

Daarna naar Badwater bassin. Het laagst gelegen plekje van Noord Amerika. 86 meter under Sea level. Surrealistisch oogende zoutvlaktes. Wederom Bizar.

Dan bijna 3 uur rijden we door een woestijn. We zien zandduinen, cactussen zo ver we om ons heen kunnen kijken. Uiteindelijk gaan we omhoog klimmen en zien dan bergen om eens met SNEEUW. Niet te geloven maar echt waar. Uiteindelijke na deze toch wel lange autorit aangekomen in Bishop.

Morgen weer een redelijke autorit  door wederom prachtige omgeving naar het Yosemite park.

Voor de laatste 2 dagen alweer.

1. Chantalle:
    6 augustus 2023
    Jezus wat een indrukken en ervaringen allemaal en niet de minste jullie bruiloft haha! Geweldig!
  2. Hennie:
    Geweldig allemaal
    Vergeet niet een Hollands brood te kopen bij Erick Schats bakery
  3. Patrick winkelmolen:
    6 augustus 2023
    Hennie bedankt voor de tip. Net een volkorenbrood gekocht. Ben benieuwd hoe onze maag hierop gaat reageren na alle suikerbroodjes van de afgelopen 2,5 week. Ik was er om 7.30 en waren volgens mij over de honderd klanten binnen.
  4. Van oever-stassen:
    6 augustus 2023
    Wat een fantastisch verhaal weer en natuurlijk als klap op de vuurpijl de wedding Day en dat door niemand meer als een geweldig icoon ❤️
  5. José:
    6 augustus 2023
    Geweldig....zekers omdat je t zo verwoordt.
    Op t moment dat ik t lees,krijg ik al kippevel. Op de knietjes en dan in Vegas getrouwd met kinders erbij....t kan niet mooier. Geniet nog verder van al jullie belevenissen én vooral van elkaar❤️💋
  6. Nicole:
    6 augustus 2023
    Proficiat met jullie huwelijk😘 en wat een verrassing!
    Deze vakantie valt nooit meer overtreffen❤️
    Wat een belevenissen! Veel plezier nog, en vergeet niet naar huis te komen, hier is het ook best leuk😅
  7. Oma&opa:
    6 augustus 2023
    Ja wat moet ik er nog over schrijven ,ik denk dat het moeilijk word voor dit met ‘n vacantie nog te overtreffen ons hebben jullie 2,5week erg blij en vooral de laatste dagen erg gelukkig gemaakt eindelijk hebben we nog ‘n mevr.winkelmolen erbij endat met jullie dochter als getuige en elvis met zijn vriend als gelukkige toeschouwer,wat is het leven toch geweldig,hier schijnt al ‘n tijdje de zon in de stromende regen,mam heeft er nog ‘n high thea gehad bij modders blessing van nancy en ons toekomstig kindje ,dat gebeurde met nog ong. 20 vrienden en bekenden in abshoven,en dat mogen wij als oudjes nog gewoon meemaken,van ons mag dat nog jaren doorgaan bedaaaaaaaankt