woensdag 2 augustus 2023

3 augustus 2023 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Viva Las Vegas dus maar eerst nog ons traditionele quest voor stroom in de ochtend. Misschien toch morgenvroeg eens bij de airport gaan vragen voor een andere auto voor de laatste 6 dagen. Het idee om stil te komen staan in Death Valley doet ons vieren huiveren dus eens kijken of er iets valt te regelen. We rijden naar Vegas via Valley park of Fire. Weer een Star Wars landschap waar we door heen zoeven met van de lange eindeloze Amerikaanse wegen. Wederom prachtig om mee te maken maar Ziggy en Morris willen nu eigenlijk maar een ding : zo snel mogelijk naar Las Vegas.

We rijden al 2uur echt door de woestijn als daar plots in de verte een stad opduikt. Zo vreemd om te zien dat er dus midden in de dessert een hele stad is neergestreken.

We zijn wat vroeg voor onze incheck in ons Casino western hotel (de naam dekt volledig de lading) dus maken we de eerste stop bij de famous Pawn shop dat thuis al maanden onafgebroken opstaat als ik thuis kom van het werk. Ik zelf ken het programma niet zo goed maar Morris kijkt alsof hij in de hemel is neergestreken.

Daarna dus naar ons hotel dat echt midden op de fameuze trip ligt. Inchecken gaat door het casino heen en dit ziet er precies zo uit als je denkt hoe een casino eruit ziet ; overal mensen aan van de grote gokkasten, verveeld op een kruk hangend en met een lege blik op de flikkerende lichten voor zich starend. Maar Morris en ik vinden het prachtig.

Er zit een perfecte pool bij het zwembad en dat mag ook wel want het is inmiddels zo'n graad of 35 denk ik. Dus ff lekker afkoelen en dan onze eerste walk over de Las Vegas boulevard. Op het moment dat het donker wordt verandert de stad in een grote kermis. Het is zoals je je Vegas zou voorstellen maal 1000. We weten echt niet waar we moeten kijken, er gebeurt zoveel en er zijn zoveel prikkels en mensen dat je er spontaan een epileptische aanval van zou kunnen krijgen.

Maar tegelijkertijd geweldig om hier met zijn viertjes een keer in je leven door heen te lopen. Ik had er al van gehoord maar als je de Sphere (3,5 miljard gekost, een grote middelvinger naar het klimaat) voor de eerste keer ziet valt je mond echt open van verbazing. Een mega grote bol die fungeert als concertzaal die helemaal is bekleedt met led scherm dat binnen enkele seconden van een aarde in een oogbol verandert. Bizar. U2 opent de nieuwe concertzaal in oktober en kaartjes doen 1500 dollar. Die idealistische Bono toch. Echt deerniswekkend vind ik.

Nu nog in slaap proberen te komen hier aan de strip. Het casino van het hotel is 24 uur geopend dus ik kan altijd nog ff naar beneden.

1. Ing🧡:
    3 augustus 2023
    Omg! Ik moest even een inhaalslag maken.. wat n trip! Mij duizelt het alleen al bij het lezen van jullie blog😵‍💫 wat heerlijk dat we mee mogen genieten, zie t helemaal voor me hoe jullie door dat gewèldige landschap cruisen en van de ene verbazing in de andere vallen (die foto’s🤩) dacht dat ik niet zoveel op had met de VS…but …change is gonna come! 😁
    Zooo benieuwd wat er nog komen gaat 🎡 🇺🇸
  2. Oma&opa:
    3 augustus 2023
    De amerika vacantie is prima opgebouwd,het ene wereld wonder nog mooier als het andere en nu iets totaal anders maar ook ‘n soort wereldwinder ‘n wereldstad in de woestijn aan zoveel indrukken heb je de eerste tijd genoeg aan ,ik wil dat er ‘n wet komt die kinderen aan het einde van hun geslaagde studie ‘n gesubsidieerde reis naar amerika mogelijk maakt maar ja
  3. Gabrielle Biessen:
    3 augustus 2023
    Mik vertelde net dat sphere te bizar is voor woorden! Op alle fronten en vooral het klimaatfront. Zolang dat nog allemaal kan in deze wereld kunnen wij als Europa klimaatneutraal worden maar zal het niks doen voor het klimaat. 😂 we lachen er maar even mee, even! Damn wat een reis en Damn hoe mooi dat jullie dit samen kunnen doen! Enjoyyyyy this trip, cause it is a trip! ❤️
  4. Oma&opa:
    4 augustus 2023
    Hei nogmaals van veer2 van harte proficiat,auch names de res v.d lentjheuvel,veur os 2’t hoogtepunt v.d vacans zelfs na al dat mooie wat we tot nogtoe gelezen en gezien hebben,maar toch ergens raar n.l al onze kinderen zijn getrouwd maar helaas zijn we nergens naar de bruiloft uitgenodigd,gelukkig heeft een van onze kleinkinderen ‘t recht getrokken heeft,maar alle gekheid op ‘n stokje nou is alles geregeld zoals ‘t moet,en saampjes nog heel veel leuke jaren samen met jullie geweldige poeten