dinsdag 1 augustus 2023

2 augustus 2023 - Hurricane, Utah, Verenigde Staten

Tja waar moet ik eigenlijk weer starten met het verhaal van vandaag ; ik kan niets anders verzinnen dan dat het weer een magistrale mooie dag was. Klinkt misschien allemaal wat overdreven maar opnieuw komen we direct ,nadat we uit Cedar city zijn vertrokken, in een wederom geheel nieuwe omgeving. Ruiger nu, hoge rotsen overal. We zijn dus op weg naar Zion National Park. De natuur(parken) hier is zo mooi en overweldigend en telkens toch weer geheel uniek.

As en ik zitten meestal de hele rit om ons heen te kijken, Morris leest in zijn biografie van Johnny Cash en Ziggy ... slaapt meestal. Dat was vroeger toen ze klein was ook al zo.

Zion National Park is ook weer zeer goed georganiseerd. Je rijdt het park in met de "American Beautiful Pass" ,die wij hebben gekregen van een collega van Cindy (80 dollar bespaard) en die werkt perfect.  Auto parkeren en dan met shuttle bussen wordt je naar een aantal stops gereden.

We beginnen met de verste stop van het park : "Temple of Sinawava". Daar start een Riverside walk van 2 km om uit te komen bij The Narrows. Dit is eigenlijk het eindpunt van de hike maar je kan al wadend door de rivier tussen de canyon in komen. As blijft aan de kant maar met zijn drieën lopen door het water een fantastische omgeving. Klinkt heel avontuurlijk maar we zijn met nog honderden mensen die dit doen.

Met natte voeten teruggelopen en nog gestopt bij andere uitkijkpunten om terug te keren in de auto.Toen nog een stuk door dit adembenemend park met de auto gereden. Misschien wel het mooiste park van allemaal dit Zion.

Er was vandaag veel regen voorspeld maar we hebben geen druppel gezien en toen we rond 18.00 uur het park verlieten was het zonnetje doorgebroken. Eigenlijk perfecte temperatuur voor het bezoeken van een park zo rond de 25 graden.

De laatste 2 dagen is het tempo van de reis (misschien lijkt het niet zo) toch iets teruggeschroefd. Natuurlijk zoals Edith opmerkte zou het fantastisch zijn om 2 maanden voor deze trip uit te trekken ( moet je wel een tweede hypotheek op het huis opnemen) maar dat is voorlopig niet mogelijk. We beseffen ook dat als we thuis komen het eigenlijk tijd is om uit te rusten maar dat doen we dan maar op het werk.

We komen vandaag dus rond 18.30 aan bij het motel met zwembadje. Normaal zijn we meestal pas als het donker is bij onze slaapplaats maar nu hebben we dus tijd om ff te verfrissen en relaxen aan de pool. Heerlijk.

Morgen dan eindelijk naar de plek waar met name Ziggy al dagen op wacht ... Las Vegas ....

1. Wilfried:
    Viva! Las Vegas!
  2. Oma&opa:
    2 augustus 2023
    Pff valt niet mee om nog ewat superlatieven aan te dragen ik kan het woord geweldig nog eens updaten,het is ‘n reis wat niet voor iedereen mogelijk is,de kindjes hebben het goed voor mekaar , die worden zelfs door alles wat moeder natuur heeft gerealiseerd met ‘n pogastar auto doorheen gereden omdat ik jullie reis op de voet volg zag ik net nog zo’n natuur wondertje de hooverdam met nog zo’n 60 mijl tot las vegas, in het zionpark heb ik ook nog ‘n stuk kloof liggen n.l de leo cali - va in lv las kan je ook met z’n monorail en wat me interresant lijkt met z’n uber taxi doe komen je met de eigen auto ophalen ff over het thuis gebeuren, wij hebben 6mooie stoelen voor in de kamer opgehaald,amerika is steeds verder weg voor ons maar we zijn erg trots dat we dat nog kunnen, vanmiddag gaan we naar de verhalen van chantalle luisteren,die is gisteravond van ‘n10daagse trip naar galicie weer thuis, en daarna is het weer sporten bij ik geloof inge we zijn met balans oefeningen bezig,de rest kennen we allemaal haha veel plezier in het spot goedkoop las vegas
  3. Van oever-stassen:
    2 augustus 2023
    Heel veel plezier in Las Vegas! Na een geweldige ruige reis gaan jullie nu genieten van veel glitter en glamour! Probeer de casino's te vermijden of jullie willen misschien proberen om een stukje van de reis terug te winnen( maar helaas gaat dat meestal fout)
  4. Gabrielle Biessen:
    3 augustus 2023
    Man oh man wat moet ik zeggen? Damn!😍