maandag 31 juli

1 augustus 2023 - Cedar City, Utah, Verenigde Staten

Kort blogje vandaag want vandaag maar eigenlijk een park bezocht maar wat voor een.

Na het ontbijtje dus op weg naar Bryce Canyon National Park. Onderweg zien we al de rood oranje rotsen ,een soort van torens, links en rechts van de weg.

In het park met de pendelbus (is allemaal supergoed geregeld) naar het eerste uitkijkpunt en BAM weer helemaal overweldigd door wat we te zien krijgen. Het hele landschap zover je kan kijken rood Orange stenen pilaren, de zogenaamde hoodoos.

Zo'n bizarre omgeving dat mij nog het meest doet denken aan een van de planeten waar StarWars zou kunnen zijn opgenomen.

In de ochtend is het heerlijk weer, niet te warm, maar net zoals gisteren komt er langzaam vanaf een uur of 14.00 onweer opzetten. We hebben er net een korte wandeling opzitten als het begint te druppelen. Beetje balen want ik wilde nog helemaal afdalen naar de bodem van het park.

De rest van het reisgezelschap ziet dat helemaal niet meer zitten en dus hun afgezet bij een restaurant en teruggereden het park in om de pittige hike in mijn uppie toch te maken.  Werkelijk super mooi maar boven met begint het steeds heftiger te donderen. Nog ff zeiknat geworden dus maar dat was ook wel weer verfrissend.

Daarna de volgende scenic drive met oa Morganas illusion Bury the puppet op de speakers naar onze volgende plek ; Cedar city in de buurt van het ZION National Park.

Wat we allemaal heel vreemd vinden is dat een stad (op de grote steden na) eigenlijk overal hetzelfde uitzien ; je komt ergens in de voorstad en ziet alleen maar motels links en rechts dan tientallen junkfood restaurants en Wallmarts en als je doorrijdt weer motels. Je vraagt je A af wie slaapt er in al die motels en B waarom is er niet een soort van centrum.

Vandaar dat Amerikanen zo graag naar Europa komen want er is helemaal nergens iets van wat in de buurt komt van architectuur te zien.

Vakantie gaat nu trouwens heel snel zodat we alle vier nu al heimwee beginnen te krijgen. Maar nog genoeg moois in het vooruitzicht.