maandag 24 juli 2023

25 juli 2023 - Burbank, California, Verenigde Staten

Na een geïmproviseerd stokbrood chocopasta ontbijt (boodschappen zijn zoooo duur, ik weet niet of Amerikanen 2 x zoveel verdienen dan bij ons maar anders is het toch echt voor maar weinigen te betalen, lang leve het neo liberalisme) op weg naar de tweede poging om Pismo Beach in zijn volle glorie te aanschouwen. Maar alsof er een vloek op de combi wij en Pismo rust is het vintage badplaatsje met hagelwitte stranden weer in een enorme fog gehuld. Zal voor een andere keer zijn. Dus doorgereden langs de Highway 1 richting Santa Barbara. `Een prachtige scenery tussen de bergen door die ons sterk doet denken aan de bloemenroute in Zuid Afrika. Onderweg nog ff gestopt bij Lake Cuchuma en de Bradbury dam.

Santa Barbara is ook weer zo'n typisch Californische badplaats met huizen en gebouwen in Spaanse stijl. Drankje gedaan bij Lucky Penny. Het laatste stukje Pacific Coast richting Los Angeles is wederom om door een ringetje te halen. Nog een tussenstop bij El Matador State Beach ; een zeer fotogeniek strandje langs de weg. En de combinatie "golden hour" en dit strand werkt blijkbaar als een magneet op fotografen en modellen en/of bruidspaartjes. Overal worden er koppeltjes gefotografeerd. Daarna ons vergaapt aan de huizen in Malibu. Met een famous people map rijden we langs de huizen van de sterren. Sean Penn was helaas niet thuis en de rest vonden we niet interessant.

Inmiddels rijden we rond sunset in de heuvels rondom Los Angeles. Prachtig ziet het er uit en niet voor te stellen dat binnen 15 mijl de miljoenenstad LA ligt. Via Mulholland drive met door Morris perfect uitgekozen Ice Cube op de speakers komen we uiteindelijk LA ingedaald. Plots rijden we op een 7 baans super drukke snelweg waarbij ik alle zeilen moet bijzetten om op het spoor te blijven naar onze overnachtingsplaats.

Het Safari Inn motel was het eerste dat ik heb geboekt en ziet er uit zoals je denkt dat een Amerikaans motel moet uitzien. Beneden hangen filmposters en series op die allemaal hier zijn gedraaid. De kamers zijn super ruim en schoon. Dus Sweet dreams are definitely made of this .

1. Oma&opa:
    25 juli 2023
    Hoi ‘t zal moeilijk zijn om nog altijd weer ‘n nog mooiere of interesantere plek te vinden,de reislijder verdiend ‘n pluim,doet me denken aan de tijd dat ik camperreizen naar marokko plande, ik las dat in santa barbara ook opara winfry(?) woonde, maar als je zoveel mooie en prachtige baaien heb gezien dan is opera ‘n sulletje,als ik santa barbara hoor dan denk ik aan de patrones van onze mijnwerkers
    vroeger,die was 4dec jarig de mijnwerker kinderen kregen2 dagen eerder als ons, niet eerlijk vlgs ons ff ‘n anekdode uit het regenland ,is qua weer ook niet te vergelijken met alles wat jullie meemaken,dus blief mer lekker geneeeeeeeete
  2. José:
    25 juli 2023
    Wat n geweldig verhaol en foto's♥️Genietuh...van alles en jederein én veural van elkaar 🥰
  3. Gabrielle Biessen:
    26 juli 2023
    Elke dag is het uitzien naar jullie verhaal. Onwerkelijke scenery, een film waarin jullie beland zijn. Prachtige foto’s! Ik hoop dat de temperaturen te verdragen zijn! Hier in Europa is de ondergang in volle gang dus blijf nog maar even daar zolang er geen bosbranden ontstaan. Dikke kus💋