dinsdag 25 juli 2023

26 juli 2023 - Universal Studios Hollywood, Verenigde Staten

"20.800 stappen" gezet zei Ziggy vanavond aan het diner (lees fastfood, we proberen de docu Supersize Me te imiteren). Exploring Los Angeles dag 1 stond vandaag op het (te) drukke reisschema. De reis voelt na 6 dagen al alsof we weken onderweg zijn, zoveel indrukken en herinneringen hebben we al opgedaan. (volgens de rest van het reisgezelschap komt dat omdat ik er ook voor 7 weken heb ingestopt).

De dag begon nochtans relaxt ; alle vier in de heerlijke pool bij het motel gesprongen. Sinds gisterenavond bij aankomst in LA is het warm zo niet heet. Vanochtend rond 10.00 uur al een graadje of 30. Daarna op weg naar de beste plaats om de Hollywood letters te bekijken. Via een tip die in een of ander reisblog stond benaderen we de toch wel iconische tekens via de Hollywood Hills. Het is alsof je midden in Quarantino's  " once upon a time in Hollywood" rijdt. Zowiezo waan je je de hele dag in tientallen films die we in ons leven hebben gezien.

Vorige week nog op het journaal en nu rijden we langs de stakende schrijvers en acteurs die met borden langs de Hollywood studio's lopen. De Hollywood letters stellen natuurlijk ansich niet zo veel voor maar we vonden het stiekem super cool om het van dichtbij te zien.

Exploring Los Angeles dus met de metro naar Santa Monica Beach en zijn fameuze pier. Een groot deel van de afgelegde stappen zit hem in de beachwalk van Santa Monica naar Venice Beach. Maar de parade van paradijsvogels, influencers, fitness boys en girls die ons onderweg passeren op fiets, rennend of skates maakt het geen minuut saai.

Op Venice Beach komen we ogen, neuzen en oren te kort. Allemaal plat vermaak maar het gaat erin als zoete koek. We zijn wel heel moe als we uiteindelijk met de auto door het mega drukke verkeer naar het volgende af te vinken punt racen ; De ster van Elvis op Hollywood Boulevard. Voor Morris is de vakantie nu al compleet en de normaal zo stoïcijnse boy kon een glimlach toch niet onderdrukken toen we er waren.

Afsluiting zou het bezoeken van de Observatory Griffith (van de Adele show van afgelopen jaar) worden tijdens sunset. Ik vond het een subliem idee om de dag mee af te sluiten maar ..... dat vonden blijkbaar nog honderden mensen. Geen doorkomen aan en uiteindelijk As,Ziggy en Morris afgezet zodat tenminste drie van de vier het prachtige schouwspel konden meemaken. Het was adembenemend mooi en het mooiste wat ze tot nu toe hadden gezien zeiden ze na afloop (hopelijk) plagend tegen mij die onderaan in de auto heb staan wachten.

"Make you feel my love" om met Adele af te sluiten wilden ik ze vanavond nog alle drie meegeven maar ze lagen al te slapen.

1. Chris:
    👏🏼👏🏼😂😂😂 geweldige dag/verhaal
  2. Van oever-stassen:
    26 juli 2023
    Wat een verhaal weer! Inderdaad zal 3 weken nog te kort zijn, maar als Patrick er 6 weken instopt dan zal het wel vermoeiend zijn 🥰🌞
  3. Nicole:
    26 juli 2023
    Boah wat een mooie verhalen en foto’s! En wat een goeie reisleider😉
    Geniet ze en vergeet niet af en toe een beetje uit te rusten😂😘
  4. Oma& opa:
    26 juli 2023
    Geweldig al die mooie verhalen, en iedere dag weer opnieuw,en alles geregeld,’n beroep als reislijder met begelijdend fotograaf, nou zullen de femelie begrijpen dat dit veel uren en nachtwerk gekost heeft,graag zou ik van onze bloedjes ‘n verslag van hun belevenissen op email willen zien,en dan kan de reislijder zelf ‘n avondje rust nemen,ik zou graag hin gezicht willen zien,elvis ,de vele mooie uitzichten,e.d, vrienden en bekenden hier zijn laaiend enthousiast over alle verhalen,en niet te vergeten de prachtige begelijdende foto’s laot gaon-laot gaon
  5. Oma&opa:
    28 juli 2023
    Wereldreizigers,ik lig ‘n dag achter met reageren,in die filmstudio’s kijken hoe dat alles in z’nwerk gaat dat is het natuurlijk helemaal,jammer die warmte. En morgen via route 66 via natuurlijk veel dorpjes met nog ouderwetse benzine station e.d dan heb je genoeg te kijken en is die 450km zo gedaan en dan aankomen met het uitzicht op de Grand Canion,dat gelooft toch niemand,ik hoop dat dit hotel of motel ook goed is,mij lijkt n.l dat daar veel mensen gebruik van maken tot nu toe hebben jullie zoveel gezien dat je er pijn aan je ogen van krijgt,en dan moet las vegas en disny world nog komen,dit nemen jullie de rest van je leven mee, geweldig fantastisch enz. Geneeeeeeeeet