woensdag 26 juli 2023

27 juli 2023 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Kort blogje vandaag.

Vanochtend heel vroeg gaan "tanken" met onze Polestar 2. Dat is blijkbaar nog niet zo vanzelfsprekend in Los Angeles. Gisteravond laat nog een aantal plekken geprobeerd maar overal wachtrijen van elektrische automobielen. Iedereen moet zeker vroeg of laat aan de brandstof vrije auto maar dan moeten er toch nog veel laadpunten bijkomen wil dit een beetje gebruiksvriendelijk verlopen.

Uiteindelijk dus toch 40 min kunnen laden (is hier wel goedkoop) en toen ff geswitcht van motel. Ons nieuwe onderkomen is op Sunset Blv en ligt op loopafstand van de metro die ons naar de daginvulling van vandaag brengt ; Hollywood Universal Studio's. Er is niet veel interessants over te vertellen behalve dat de kinderen de dag van hun leven hadden. Alles ziet er even mooi en tot in het kleinste detail uitgewerkt uit ; Het complete Harry Potter kasteel op ware grootte , een ongelofelijke Jurassic Park water ride, Revenge of the Mummy ride en natuurlijk de fameuze Hollywood Universal  studio tour.

Je kan natuurlijk sterk het gevoel een ziel te hebben die diep van binnen een connectie heeft met een of andere Maya tribe en bij een trancedente reis met deze ziel bij het bezoeken van Chichen Itza in Mexico een sort of homecoming ervaren. Maar, face it we zijn toch allemaal of we het nou leuk vinden of niet opgegroeid met Amerikaanse series en films als The Six Million Dollar Man, Kojak, Jaws etc etc.

Dus toen we de originele set van het Back to the future gemeentehuis plein en het motel van psycho vandaag bezochten hadden As en ik zeker een trancedente zielservaring en sort van thuiskomen gevoel. Dus.

De combinatie van steeds 80 min wachten per atractie en 35 graden (wel overal sprinklers een waterpunten)  heeft ons zodanig gesloopt dat we moeten gaan uitrusten voor de lange 450 mijl tour van morgen ; via de Route 66 naar Williams, gelegen aan de voet van de Grand Canyon.

En zoals Dr Emmet Brown tegen Marty Mcfly in Back To the future zei voordat ze samen in hun soort van Polestar 2 stapten  "Roads... where we're going we don't need roads".

1. José:
    28 juli 2023
    Och Pat...wat n geweldige verhaole. Super om dit same te doon. Allemaol herinneringe om te koestere(veur later)
    Geneet ervan en blief sjrieve(wo haolse de tied vandaan?😱😅)