donderdag 27 juli 2023

28 juli 2023 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Get your kicks on Route 66 vandaag!

Vanochtend de extreme  stad LA op een zeer toepasselijke manier verlaten ; bij het uitrijden van ons motel raak ik bijna een verlopen dragqueen in leren jurk op hoge hakken vergezeld van een leeg winkelwagentje aan. Een hoop fuck you zijn ons deel als wijze van Los Angeles uitzwaai momentEn, toeval of niet, net op dat moment zingt Placebo uit onze speakers “ a men with breast and all the rest who’s dressed in leather”.Zal dit een goed of slecht voorteken zijn voor vandaag?

Na een dag heb je het wel gezien in LA  zeggen de meeste mensen die de wilde west reis maken  zoals die van ons maar wij hadden er nog wel een week kunnen blijven.

Maar op weg dus naar de legendarische route 66 met een mooi begin door een bezoek te brengen aan Cucamonga service station . Een tankstation uit 1918 gerestaureerd en nu in functie als route 66 mini museum. Gerund door 2 vrijwilligers die wederom al eerder benoemd uiterst vriendelijk en behulpzaam zijn. We zijn echt nog geen onvriendelijke amerikaan tegen gekomen. Niet alleen in winkels of restaurants maar overal. Vandaag weer een leuk praatje gemaakt met de elektrisch laadpaal buurman (je moet toch iets tijdens het vaak 40 min tanken).De vriendelijkheid kost niets ( de rest wel) en gaan we mee naar huis nemen.

Verder want het is een zeer lange rit met zo blijkt in de loop van de dag toch wat obstakels. Eigenlijk is dat er maar een ; je kunt heel moeilijk plannen met een elektrische auto. Je kan maar zo’n 300 km rijden als hij helemaal volgeladen is, je moet heel goed plannen waar laadpalen zijn. En als je er een hebt gevonden die werkt moet je ook nog eens geluk hebben dat de laadpaal snel kan laden anders ben je makkelijker 60 min verder voor een beetje stroom.

Maar toch een mooie indruk gekregen van het culturele erfgoed. Van Amboy’s hotel dat echt in the middels of nowhere ligt en waar Rutger Hauer in de bijbehorende tankshop nog iemand heeft doodgeschoten in de film t”he Hitcher” naar Oakhurst waar de wilde ezels over de weg in in de western film locatie lopen.

Daarna via Kingman en Hackberry naar … niets meer want na een wederom adembenemende sunset is het plots donker. Maar dan echt ook pikke zeg maar.Moederziel alleen rijden we over de route 66 2 uur lang om bij ons motel in Williams aan te komen.

Conclusie ; prachtige tocht vandaag, uren gereden zonder ook maar een auto of ander teken van leven tegen te komen. De wegen en omgeving herkennen we ook weer van clips en films en zijn machtig  mooi om door heen te rijden . Dus binnen 2 uur vanuit de drukte van LA naar de dessert . Oja vanaf Oakhurst was het gewoon 47 graden.

Maar soit daar gaan we niet over zeuren.

Rond 22.00 uur ingecheckt in ons wat verlopen maar met met veel charme motel huisje

1. Erik:
    28 juli 2023
    Hoorde van Thomas dat je ergens foto's online had staan dus even gegoogled... erg gave foto's en een fantastisch avontuur. Geniet er nog van, jullie hebben nog genoeg moois voor de boeg.
  2. Irene Bastens:
    28 juli 2023
    Geweldige foto’s !!!
    Geniet ervan !! 💞
  3. Oma&opa:
    29 juli 2023
    Morgen gaan we ff naar de grand canyon,dat hoort zich hetzelfde aan als dat wij hier zeggen v’r motte ff nao zweikesse , over dat verjaardagskado hebben we het ff over gehad ,maar die ergernis van te weinig tankstations willen we je besparen, het blijft bij€50 voor benzine te tanken, maak maar genoeg foto’s van de grand caneon ,jullie hebben de rit van je leven, wij hebben ook al veel gereist en gezien(zou het dan toch in de genen zitten?) maar zoiets wat jullie meemaken is hierna niet meer mogelijk denk ik,ik bedoel die verscheiden heid maar mischien valt de gids nog wat anders in,in de toekomst wie weet, blijf nog maar lang genieten van de mogelijk heden,en hopelijk word het weer ook wat aangenamer,hier is het weer iedere dag vast regen regenregen