vrijdag 28 juli 2023

29 juli 2023 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag het bezoek aan wat toch een van de highlights zou moeten zijn van deze trip ; The Grand Canyon.

Maar eerst  nog het bezoeken van het allercharmantste Williams waar we hebben geslapen. Beetje vadsig , onderkomen huisje op een soort van trailerpark waar je er hier onderweg veel van ziet. Wederom "net als in de film" maar ik hou wel van wat rafelige randjes af en toe. De kinderen trouwens minder. Dus veel grote SUV pick up trucks met daar achter een joekel van een trailer met vaak de Amerikaanse vlag met daarop Fuck BIden .Oja dat volk is er natuurlijk ook hier (50%) was ik nog ff vergeten door alle lieverds die we zijn tegen gekomen.

Williams iigt aan de Route 66 die we vandaag dus gaan verlaten maar ons mooie herinneringen en beelden hebben opgeleverd.

Het is een uurtje rijden van Williams naar de ingang van Grand Canyon south en onderweg voor de eerste keer regen. Moet niet veel gekker worden. Het is ook eigenlijk best frisjes als we aankomen. Ik had een wandeling op de South Kaibab trail op de planning staan maar voor het eerst dreigen mijn plannen letterlijk in het water te vallen ; door het onweer en regen stoppen alle pendelbussen in het park met rijden en mogen we niet meer buiten rondlopen.

Wat zullen we nou krijgen dacht ik nog toen Morris , ongelofelijk maar waar, in de het bezoekers schuil plekje een oude klasgenoot van de vrije school tegenkomt. We maken een praatje met hem en zijn familie en na regen komt zonneschijn want plots trekt alles in de hemel toch gelukkig open. Is mijn katholieke beginperiode toch nog ergens goed voor geweest.

We mogen dus weer het park in en beginnen te wandelen en komen dan oog in oog te staan met .. tja een ongelofelijk mooi kunstwerk van de natuur waar het wel miljoenen jaren aan heeft gewerkt. Maar het resultaat mag er zijn. Ik kan het eigenlijk niet omschrijven dus dat doe ik ook maar niet.

Door het oponthoud komt toch weer de Cruijfiaanse wijsheid " ieder nadeel heb zijn voordeel" van pas ; De zon begint langzaam te zakken terwijl wij inmiddels in de auto van viewpoint naar viewpoint rijden. De sunset over de Grand Canyon is toch zowat het mooiste dat we alle vier ooit hebben gezien. Godnondepie een traantje van geluk bij As en ik toen we weg rijden met Radioheads " Let down" op de speakers.

Op weg naar Page waar we echt waar morgen een soort van rustdag hebben.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. José:
    29 juli 2023
    Och dao krieg ich auch n trönke van😘💋
  2. Oma& opa:
    30 juli 2023
    Hoi iedere dag is zo ongeveer de overtreffende trap,en ook wij 2 komen superlatieven te kort ,alles is fantastisch
  3. Gabrielle Biessen:
    Damn!!!!!🥲🥰😍
  4. Chantalle:
    30 juli 2023
    Daar was ik heel graag bij geweest
  5. Anke:
    31 juli 2023