zaterdag 22 juli 2023

23 juli 2023 - Monterey, California, Verenigde Staten

De dag gestart met een dingetje ; bij het oppikken van onze huurauto bleek het om een volledig elektrische auto te gaan. “Everyone in California drives electric”. Ok maar zijn er genoeg oplaadpunten bv in de buurt van Death Valley? Vast wel was het antwoord en off we go.

Eerst nog 2 verplichte nummertjes in San Francisco gefixt; via 8 bochten zeer stijl omlaag rijden door Lombardstreet. Best speciaal met een spiksplinter nieuwe auto  moet ik zeggen. As peentjes gezweet en dan de Painted ladies bezocht bekend van de leader van Family Ties.

We verlaten het zeer speciale San Francisco via de pacific coast highway 1. Langs de westkust kwam het eerste “California dreaming “ momentje zo djiving in onze intergalactic polestar 2 .Via apple car onze spotify playlist hard aan op het geweldige soundsystem. En een van onze adembenemende vergezichten begeleid door Chris  Rea on the beach...

Tis wel superdruk op deze zaterdag langs de kust. Maar als je wordt ingehaald door zo’n born to be wild chopper vergeet je alles. Een aantal stops langs de highway gemaakt om uiteindelijk in Santa Cruz  ons spacechip te verlaten voor de pacific beach walk.JJaren zeventig vibe met oa het oudste pretpark in de vs. Alleen superdruk en niet erg relaxt. . Langs de boulevard veel grote pick ups met Mexicaanse hiphop uit de mega speakers. Toch zou beter zijn geweest  om dit surfer’s paradise te bezoeken door de week.

Daarna naar ons psycho motel in Montery. Ook weer zo’n heerlijk relaxt vissenplekje met uiteraard weer otters en zeeleeuwen aan de kant.

Morgen verder op weg naar Pismo beach.

1. Oma&opa:
    23 juli 2023
    Ik kan nog wat superlatieven opnoemen,we zijn overweldigd door alles wat we zien en lezen, elek auto beaches zeeleeuwen robbendruk druk druk,dat zal voor de kids toch ook ongelooflij k prachtig zijn